Sunday, August 19, 2007

Peter and Brian in Ireland

مدتها بود که می خواستم این کارتون رو آپلود کنم، اما فرصت نمي شد. اولين بار وقتي که دیدمش، جدای از موضوع قصه ای که کارتون دنبال می کنه، به نکات بسيار ظريفي که از فرهنگ و زندگي Irish در این کارتون به صورت طنز اشاره شده، کلی خندیدم. و مطمئن هستم کلی نکته دیگه هم توش نهفته است که من شناختی نسبت بهش ندارم و به قول بعضی از افرادی که برای این ویدئو کامنت گذاشتن، بعضي هاش شاید غلط هم باشه!!!

اما در کل اين Irish ها با تعاریفی که از دوستان ساکن در ساير کشورها شنیدم، حتم دارم در اروپای مدرن جزو شکسته نفس ترين ها هستنذ. البته جای تعجب هم نداره! تو ايران خودمون هم وقتي از شهر بزرگی مثل تهران، به شهرهايي میریم که هنوز بافت سنتی و مذهبی خودشون رو حفظ کردن، اين موضوع به وضوح مشهوده!



3 comments:

Mahdi Azizian said...

bah bah, belakhare in weblog update shod. mibinam ke rafti too khatte family guy! baba in Irelandi haye bichare ro leh kardi ke ;)

Saeid said...

Na baba khoda nakone! :P
Koja leheshun kardam... khob minushan dige... karisham nemishe kard... :D

Anonymous said...

ma ham har chi doost Irish daaram, khafan etemaad be nafs nadaaran o too sari khor ham hastan taazeh!!khodeshoon ham migan ke maa maroofim be inke age ye ghazaye aashghaal ham be maa bedan too restooran eteraaz nemikonim!