Thursday, August 23, 2007

مناجات شعبانیه

يادمه پارسال قبل از اينکه از ايران خارج بشم، باورم نمي شد که بیام اينجا، حساب روزهای تقويم شمسی و البته قمری از دستم در بیاد و چون می خواستم همه چی عادی جلوه کنه -انگار میرم شهرستان- ساکم رو روز آخر بستم و خلاصه اینکه تقویم ایرانی یادم رفت با خودم بیارم... . رو وب هم کلی شخم زدم و جایی که هر سه رو با هم داشته باشه و مهمتر اینکه اعیاد و وفاتهای ائمه رو هم توش نوشته باشه، ساده باشه و مفت ؛) و با یک کلیک بیاد، پیدا نکردم!!! این دفعه هم که رفته بودم ايران، کلی خرت و پرت که بايد میاوردم که هیچی، یه سری از چیزایی که موقع ورود به ایران تو ساکم بود را هم جا گذاشتم! ...

خلاصه تازه دارم می فهمم که نقش مدیا، در باورهای مذهبی و اعتقادی به چه شکله! و خداييش، اون کسي می تونه ادعا کنه که مهر ائمه تو دلشه، که تو یه چنين موقعیتی بتونه، همون حس و حال ایران یا مشابهش رو داشته باشه!

امروز، اینجا، ده روز از ماه شعبان می گذره... از همون روزهای اول دارم تلاش می فکنم ویدئويي که می بینین رو، تو یوتیوب آپلود کنم. پروفایلم رو هم Director کردم، ولی بازم به زمانش گیر می ده. خلاصه مجبور شدم به ویدئو گوگل بسنده کنم... .

این مناجات شعبانیه، گذشته از اهمیتی که تو این ماه داره، و دقيقاً همین ويدئو، خاطرات کهنه زيادی رو برام داره و هر بار که می بینمش، همه برام تداعی ميشن. دیگه نمي دونم اسمشون رو بايد «حاجات» گذاشت يا «بهره برداری از دعا و مناجات» !

ولی از من و خاطراتم که بگذريم، نواي اين ويدئو، در کنار تصاوير مناسبی که انتخاب شدن، حال و هوای دیگه ای داره و فکر کنم بيننده رو مدتي به تفکر وا داره! راستي زيرنويس انگلیسي هم داره... .

نیمه شعبان داره نزدیک ميشه و پیشاپیش تبريک عرض مي کنم... اونايي که High Speed Connection با خدا دارن، یه چند تا Packet هم از عوض من بفرستن! جای دوری نميره... اين مودم نفتی من دیگه قديمي شده و اينجا هم که تو اروپا همه چي برقیه! خلاضه التمس دعا داريم...

يکي نيست بگه آخه چرا بهونه مياری! خوب راستشو بگو ديگه! آره آقا من پس فردا دارم ميرم اسپانیا برای کنفرانس. کلی هم الان جو گير شدم و تو نخ اینم که یه جوری کنفرانس رو بپیچونم، برم Bullfight ببینم.

7 comments:

Mahdi Azizian said...

salam haj saeed, agha age rafti bullfight, filmbardari yadet nare ;), poste ba'di ro be oon ekhtesas bede. omidvaram hesabi khosh begzare.

Anonymous said...

vaghean bimarefati, umadi iran ye hali az ma naporsidi.

Mahdi Azizian said...

na reza jan, ozresh movajjah boode :D

Mansoureh said...

salaam saeed jan, in postet ro ke khoondam, fekr kardam shayad khoshhal beshi barat ye hedie mail konam :)

Anonymous said...

salaam;
age hediyeyi ke gerefti ye taghvim e Irani baa hamoon sharaayeti ke mikhaasti, ke hich,vali age nist address-etoono bedin man yeki baraatoon post mikonam.man ke har chi WEB ro shokhm zadam addressi az shomaa be man nadaad!

--Farhadi

Unknown said...

Haj Mahdi, ahiyanan ozr-e sayid chizi nistesh ke vaghti ma mazoor boodim ishoon alam ro gozasht roo saresh??!! Agar in-e ke man midonam va Saeed...

taheri24@gmail.com said...

salam
haleton khobe?
man be ehtemal ziad chand mah dige daneshjoye daneshgah UCD misham mikhastam azaton chand ta soal beporsam mishe be man email bezanid ta mozahemeton besham
mamnon
ya ali