Monday, June 11, 2007

!پهلوون

خیابان Patrick Street، خیابان مرکزی Cork به حساب میاد و روزهای شنبه خیلی شلوغ میشه! مردم خریدهاشونو شنبه انجام میدن و یکشنبه ها به دنبال استراحت و تفریح! ازدحام شهر در روزهای شنبه فرصت خوبی رو برای افراد با استعدادهای مختلف بوجود میاره تا هم مردم رو سرگرم کنن و هم یه پولی به جیب بزنن! حالا فکرشو بکنين از ایران بلند شی بیای خارج به هوای فرنگ و تو اولین شنبه، با این صحنه مواجه بشی:

از دور ازدحام مردم رو دیدم که حلقه بزرگی تشکیل داده بودن و از اون فاصله یه اره برقی بزرگ و روشن رو می دیدم که به بالا پرتاب میشد و بعد وسط حلقه مردم پایین میومد. تا من برسم این بخش از برنامه تموم شده بود و مردم داشتن تشویق می کردن. بعد صدای خشنی از بلندگو به گوش رسید. با انگلیسی اون روزها تونستم بفهمم که انگار یکی اون وسط داره رجز می خونه. وقتی از لابلای مردم تو رفتم... بله ... پهلوون بود. یاد پهلوونای خیابونی ایران افتادم که برای پاره کردن زنجیر کلی رجز می خوندن و با "یا علی" و "یا اباالفضل" گفتن ها زنجیر رو پاره می کردن. خوب البته اینجا قضیه فرق داشت. یه میکروفون مینیاتوری کوچیک جلوی دهن یه پهلوون که همچین بگی نگی با کلاس هم بود، قرار داشت تا خیلی به هنجره اش فشار نیاد! و "یا علی" و "یا اباالفضل" هم نمی گفت.

برنامه بعدی خوابیدن روی میخ بود و پهلوونه دنبال یه داوطلب می گشت. دختر خانم بخت برگشته ای داوطلب شد که بعد از دراز کشیدن ایشون روی میخ ها، بره رو شکم ایشون و نمایش رو تکمیل کنه. بیچاره اگر می دونست که موقع بالا رفتن، پهلوونه چقدر سر به سرش میزاره که مواظب باشه پای راستشو کجا میزاره و مضحکه مردم میشه، هیچ وقت این کار رو نمی کرد.




برای اولین برخورد با Patrick Street و فضای شهر تجربه جالبی بود. بعدها ماجراهای جالبی تو این خیابون دیدم که خواهم نوشت.

1 comment:

وارطان said...

jaleb bood! fekr nemikardam ke oonja az injoor chiza peyda beshe. Hala oon majarahaye ba'di ke didi chye!? Mashkook mizani ha ;), zoodtar begoo bebinim chi didi.